بازخورد هفتگی موثرترین راهکار برای ارتقای عملکرد تیم

تیمهایی در سازمان دارای بهترین عملکرد هستند که رهبران آنها، با هر یک از اعضای تیم به صورت «حداقل هفتگی» نشستهای کوتاه بررسی (Check-in) برگزار کنند.
رهبران این تیمها در این ارتباطات؛ فعالیتهای زیر را انجام میدهند:
🔶 شفاف کردن انتظاراتی که از فرد طی هفته آتی دارند.
🔶 تعیین و یا اصلاح اولویتهای کاری
🔶 بازخورد دادن در مورد فعالیتهای هفتهی گذشته کارمند
🔶 انتقال اطلاعات جدید و مفید در مورد پروژه به فرد
🔶 هدایت و مربیگری دلسوزانه و نشان دادن راه های پیشرفت و بهبود عملکرد به فرد.
تمامی رهبران تیمها «موظف» به برگزاری «حداقل یک نشستکوتاه» (Check-in) با «هر عضو« تیم خود در «هر هفته» اند در غیر این صورت، ممکن است «اولویت کارها فراموش شود و به جای اینکه مکالمهی رهبر و عضو تیم معطوف به آیندهی نزدیک گردد، به بحث در مورد چرایی عملکرد درگذشته توجه شود.
هر اندازه که تواتد وبسامد این نشستهای کوتاه بیشتر باشد، احتمال دلبسته شدن/ماندن فرد به سازمان افزایش خواهد یافت.
در پایان این جمله نیز درسآموز است؛ جملهای که به نظر میرسد در پاسخ به اعتراض یا دلخوری برخی از رهبران تیمها (مبنی بر اینکه ما برای انجام فعالیتهای معمول خود نیز وقت نداریم، چرا کار دیگری برای ما میتراشید؟!) عنوان شده باشد:
✅ برای سازمان این نشستهای بررسی و بازخورد، کاری اضافه بر کارهای رهبر تیم نیست؛ بلکه کار رهبر تیم، همین است!
منبع: کانال تعالی آموزش