1- کار بیش از حد

اگر ساعات کاری در طول هفته بیشتر از 50 ساعت باشد، بهره وری به شدت کاهش یافته و حتی اگر بیشتر از 55 ساعت شود، بازدهی به صفر رسیده و شما عملاً کار مفیدی انجام نمیدهید.

2- عمل نکردن به تعهدات

هنگامی که شما به افراد قول میدهید، در واقع روی طناب باریکی راه میروید که مرز میان وفای به عهد و خشنودی افراد و همچنین، خلف وعده و ناراضایتی آنان را مشخص میکند. وقتی شما بعنوان یک مدیر به قول خود پایبند هستید، جایگاه شما در برابر کارمندان بالاتر میرود؛ زیرا آنان شما را فردی قابل اعتماد و مورد احترام محسوب میکنند و این دو ویژگی برای یک مدیر بسیار مهم است، اما اگر به تعهدات خود پایبند نباشید، خود را فردی غیر قابل احترام و بی تفاوت نشان میدهید و کسی روی حرفتان حساب باز نخواهد کرد.

2- ارزش دادن به افراد بی کفایت

کارمندان سختکوش و شایسته همواره میخواهند که با افراد حرفه ای و همطراز خودشان کار کنند. اگر مدیران نتوانند از پس این کار دشوار یعنی استخدام افراد شایسته برآیند، باعث پایین آمدن انگیزه افراد خواهند شد. حال، اگر به افراد بی لیاقت بها داده شود، اوضاع بدتر هم خواهد شد.

4- عدم تشویق کار خوب

تصور اشتباهی است اگر اثر تشویق کارمندان را در افزایش راندمانشان نادیده بگیرید، مخصوصاً اگر آنها ذاتاً توانایی بالایی برای انجام وظایف خود داشته باشند. مطمئناً هیچ کس به اندازه شخصی که تمام تلاش خود را کرده، دوست ندارد از او قدردانی شود. تنها، در این صورت است که انتظار افرادی که عملکرد بالایی دارند را برآورده ساخته اید.

5- عدم تعامل با کارکنان

مدیران باید میان رفتار حرفه ای و انسان بودن، تعادل برقرار کنند. طبیعی است که نمیتوان روزی 8 ساعت برای شخصی کار کرد، ولی دستاوردهایتان برای او مهم نباشد.

6-  از بین بردن شور و اشتیاق کارکنان

کارمندان باهوش، پرشور و پر هیجانند، لذا فراهم کردن زمینه های شکوفایی استعداد و ذوق کاری برای این افراد میتواند بازدهی و رضایت شغلی آنان را به مراتب بیشتر کند، اما متأسفانه بسیاری از مدیران، کارمندان باهوش خود را محدود میکنند.
 
7-  عدم توانایی در شکوفایی استعداد کارکنان

شاید برای مدیریت آغازی تعریف شود، اما پیشرفت در آن پایانی ندارد. هنگامی که شما کارمند باهوشی دارید، توانایی تان در زمینه سازی برای شکوفایی استعدادها و مهارتهایش به هنر مدیریتی شما بستگی دارد.

 با همه این تفاسیر، اگر میخواهید کارمندان خوبتان استعفا ندهند، باید بدانید که چگونه با آنها رفتار کنید. شاید آنها کمی سرسخت به نظر برسند، اما استعدادهایشان فرصتهای زیادی را پیش رویتان قرار میدهد؛ کافی است که آنها برایتان کار کنند.

منبع: کانال مدیران منابع انسانی تعالی اندیش