این اغلب حقیقت دارد که دانستن اینکه چه کسی چه چیزی می داند، ارزشمندتر از دانستن این است که کار چگونه انجام می شود. به همین دلیل است که شناسایی متخصص یکی از ابزارهای کلیدی مدیریت دانش بوده است. سازمان های بزرگ با مشکلاتی در این زمینه برخورد کرده اند. اینکه نمی توانند دانش مناسبی را که باید در جایی در درون سازمان یا در مغز فردی در سازمان باشد، پیدا کنند. این مشکل غالباً به اختراع مجدد چرخ به وسیله سازمان ها برای حل مشکل مشابهی منجر می شود، فقط به این دلیل که آنها نمی دانند چه چیزی را از چه کسی بپرسند.
اگر تعداد همکاران شما کم باشد یا به عبارتی سازمان کوچکی باشید، می توانید با همه مهارت ها، تجربیات و دانش کارکنان دیگر آشنا شوید. اما سازمان های بزرگ به دانستن اینکه "چه کسی چه چیزی می داند" ، "در کجای سازمان قرار دارد" و "تا چه حد مسلط به آن دانش است" نیاز دارند.


نویسنده: وحید اسلامی

منبع: کانال مدیریت دانش حرفه ای